Hatay gastronomisi dünyaya açılıyor – Son Dakika GastrOda Haberleri
Hatay‘da gerçekleştirilen “Türkiye’nin Gastrodiplomasi Modeli: Sofra ve Miras” etkinliğinde, kentin zengin mutfak kültürünün uluslararası sahnede tanıtılması ve kültürel mirasın geleceğe aktarılması üzerine konuşuldu.
Antakya’da, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı koordinasyonunda ve Emine Erdoğan’ın himayesinde düzenlenen program, yoğun katılımın ardından başladı. Hatay Valisi Mustafa Masatlı’nın ev sahipliğinde gerçekleştirilen etkinlikte, Türk mutfağının kültürel diplomasi alanındaki önemi masaya yatırıldı.
Program çerçevesinde düzenlenen panel ve çalıştaylarda, gastronomi‘nin kültürel hafıza, turizm, ekonomi ve sürdürülebilir kalkınmaya sağladığı katkılar değerlendirildi. Hatay’ın köklü medeniyet geçmişi ile eşsiz mutfak kültürü, alanında uzmanlar tarafından farklı açılardan ele alındı.

Hatay Valisi Mustafa Masatlı, UNESCO tarafından Gastronomi Şehri olarak tanımlanan Hatay’ın çok özel mutfak mirasının korunması ve gelecek nesillere aktarılması için çalışmaların devam ettiğini belirtti. Masatlı, etkinliğin şehrin uluslararası tanıtımına büyük katkılar sağlayacağını ifade etti.
Programa katılan İskenderun Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mehmet Duruel de gastronomi alanında yürütülen akademik çalışmaların önemine değinerek, Hatay mutfağının bilimsel araştırmalarla desteklenmesinin kültürel mirasın korunmasına önemli katkı sunduğunu vurguladı.

İki gün sürecek olan programın sonunda elde edilecek sonuçların, Hatay’ın gastronomi alanındaki ulusal ve uluslararası görünürlüğünün artmasına önemli ölçüde katkı sağlayacağı öngörülüyor.

Hüseyin Zorkun
Odatv.com
